فیزیو تراپی در تهران

4.5/5 - (6 امتیاز)

فیزیو تراپی در تهران این درمان زمانی توسط پزشک به بیمار پیشنهاد می‎شود که بیمار دچار آسیب دیدگی یا بیمار‎‎ی‎هایی شده باشد که از انجام فعالیت‎های روزمره خود جا بماند. فیزیو تراپی یک روش مراقبتی است که هدف آن ممکن اس تلاش برای بهبود عملکرد، حرکت و کاهش درد باشد.

در زبان انگلیسی معادل این تخصص Physical Therapy می‎باشد که معادل فارسی آن درمان فیزیکی است. در این روش درمانی هیچ کحدودیت سنی وجود ندارد. اما متخصص‎های فیزیو تراپی کاها بر روی رده سنی خاصی به سلیقه خود تمرکز می‎کنند.

صرف نظر از شرایط سنی و … ززمانی که فرد دچار اختلالات حرکتی و محدودیت می‎شود می‎تواند در جلسات درمان فیززیوتراپی شرکت کند. در این جلسات مطالعه مختصر و مفیدی بر روی بدن و اندام‎های فرد و توانایی حرکتی وی انجام می‎شود. در قدم بعدی تکنیک‎ها و روش درمانی فرد تعیین خواهد شد تا به وی کمک کند که نقصان پیش آمده را مدیریت یا درمان کند.

عوامل نیاز به فیزیو تراپی در تهران

پیدایش عواملی مانند عوامل زیر پزشک را وامیدارد که برای بیمار تجویز فیزیو تراپی کند.

  • کنترل بیماری‎های مزمن
  • تسکین درد
  • تمرکز بر تعادل خصوصا در افراد میانسال برای پیشگیری از سقوط و زمین خوردگی
  • تسریع بهبودی بعد از زایمان
  • کنترل بهتر روده و مثانه
  • سازگاری ب اندام‎های مصنوعی
  • یادگیری روش استفاده از لوازم کمکی حرکتی
  • در زمان داشتن آتل
  • تلاش برای بهبود فعالیت و حرکت
  • پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشی ی بهبود ان
  • پیشگیری از کار افتادگی یا جراحی
  • بازیابی توانایی حرکتی بعد از سکته، تصادف، جراحت، شکستگی

فیزیو تراپیست خوب در تهران

متخصصان فیزیو تراپی دوره تحصیلات تکمیلی خاصی را می‎گذرانند  که با همین عنوان نام گذاری می‎شود. فیزیو تراپیست‎ ها معاینه خاص خود را برای ارزیابی شرایط و توانایی بیمار دارند. و با توجه به آن شرایط برنامه‎ای را برای درمان تدارک می‎بینند.

آنها ممکن است برای علائمی که بیماران از خود نشان می‎دهند درمانهای عملی مختلفی را پیشنهاد کنند. همچنین ورزشهای خاصی برای کمک به وضعیت حرکتی بیمار را تجویز کنند. گاهی می‎توان بدون نیاز به مشاوره از پزشک دیگری به طور مستقیم به فیزیو تراپیست‎ ها مراجعه کرد. این را باید در نظر داشت که در صورت داشتن آسیب‎های جدی نمیتوان بدون مراجعه به پزشک متخصص مستقیما به فیزیوتراپ مراجعه کرد.

انواع فیزیو تراپی در تهران

  • فیزیو تراپی ارتوپدیک

این نوع درمان فیزیو تراپی برای جراحاتی مانند جراحات استخوانی، مفصلی، تاندون‎ها، رباط‎ها، ماهیچه‎ها و … تمرکز دارند.این جراحات شامل جراحت‎های ورزشی هم می‎شوند. این نوع درمان به دو بخش زیر تقسیم می‎شود.

  • فیزیو تراپی کوتاه مدت

این نوع از روش درمان فیزوتراپی برای افرادی انجام می‎شود که دچار ضعف یا آسیب اسکلتی، عضلانی، عصبی کوچکی دارند.

این آسیب‎ها معمولا بعد از حوادث یا جراحات ساده در بافت نرم اندام‎ها یا برخی شکستگی‏های معمولی اتفاق می‎افتد. این بیماران برای بهبود قطعی تنها کافی است یک دوره کامل کوتاه را به فیزیو تراپی سرپایی بگذارنند.

  • فیزیو تراپی بلند مدت

این نوع مربوط به بیماری‎هایی است که بسیار پیچیده‎تر از سایرین اتفاق می‎افتند. بیماری‎هایی مانند آرتریت روماتوئید، شکستگی‎های سنگین در مناطقی مثل مفصل ران یا ستون فقرات.

این بیماری‎ها گاها به ایجاد ناتوانی‎های شدیدی ختم می‎شوند که عوارض جانبی را مانند فلج اندام یا پاراپلژی می‎شوند که نیاز به جراحی دارد.

این بیماران به درمان گسترده ای نیاز دارند که به صورت غیر سرپایی و جدی‎تر خواهد بود.

فیزیو تراپی در تهران

  • فیزیو تراپی نورولوژیک

مشکلات مختلف نورولوژیکی وجود دارد که ممکن است یه این نوع درمان نیاز پیدا کند. ممکن است این مشکلات شامل آسیب‎هایی در سیستم مغزی، ام اس، پارکینسون، برخی عفونت‎های خاص، اختلالات شناختی، بیماریهای ناشی از کمبودها ویتامین B12 و نئوپلاسم باشد. در بیماری‎های این دسته معمولا نیاز به فیزیو تراپی بلند مدت داریم.

زمانی که انجام یک فعالیت کاربردی برای بیمار غیر ممکن باشد فیزیو تراپیست‎ ها تلاش خواهند کرد که به بیمار کمک کنند تا با مدیریت این بیماری کنار بیایند برای مثال بیماری که توانایی راه رفتن خود را به طور قطع از دست می‎دهد می‎تواند اموزش داده شود که چگونه باید از ویلچر استفاده کند.

  • فیزیو تراپی سالمندان

این نوع درمان مختص بازیابی توانایی از دیت رفته با افزایش سن می‎باشد. افراد در گروه سنی بالای 65 سال از مشکلات بسیاری که مربوط به ارتوپد یا نورول.ژِک است رنج می‎برند. در این سن از مهمترین عوامل کاهش حفظ تعادل است که منجر به زمین خوردگی و در پی آن شکستگی می‎شود.

معمولا تمرین‎هایی که برای افراد مسن توسط فیزیوتراپ داده می‎شود شامل تمرین‎های تعادلی، تقویت ماهیچه‎ها، بازیابی دامنه حرکتی مفصل و تمرین‎های تنفسی و توانبخشی قلب می‎باشد.

افراد در این گروه سنی نیاز به وسایل کمکی مختلفی در هنگام راه رفتن دارند. این وسایل کمکی حتی گاهی شامل وسایلی است که برای جلوگیری از سر خوردن در حمام می‎شود.

  • فیزیو تراپی قلبی ریوی

برای بازیابی توانایی قلب و ریه فیزیو تراپی یک معجزه و بسیار ضروری است. بیماری‎هایی که مشکلات تنفسی به همراه دارند مانند برونشیت، التهاب ریه، عفونت ریه، یا جراحی‎هایی مانند جراحی پیوند قلب و کلیه و… برای بازیابی قدرت نیاز به استقلال عملکردی بسیاری دارند.

  • فیزیو تراپی اطفال بسیاری از کودکان مبتلا به تاخیر در رشد، فلج اطفال و فلج مغزی برای مدتی قطعا به فیزیوتراپی نیاز دارند. فیزیوتراپی اسپاسم عضلانی این کودکان را کاهش می‎دهد. به آنها کمک می‎کند که به مرور زمان وابستگی‎های حرکتی خود را رها کنند و به ماهیچه‎های قوی و استقلال دست یابد.

روش درمان در فیزیو تراپی غرب تهران

معمولا اولین جلسه درمان در فیزیو تراپی به ارزیابی و بررسی اندام‎ها و توانایی آنها می‎گذرد. در جلسه اول پزشک در ارتباط با توانایی حرکتی در بیمار یا انجام امور روزمره سوالات یا ازمایشات حرکتی انجام خواهد داد.

این آزمایش‎ها شامل موارد زیر هستند.

میزان توانایی حرکتی، کشش، خم شدگی، یا نگهداشتن چیزی

میزان توانایی برای بالا یا راه رفتن در پله‎ها

اندازه گیری ضربان قلب در حین فعالیت

وضعیت تعادل یا بدن

پس از سنجش این موارد درمانگر برای شما یک برنامه ریزی درمانی تدارک می‎بید که شامل اهداف شخصی حرکتی و زمانی، عملکردی، ورزش، یا سایر روش‎هی درمانی برای کمک به بیمار برای بهبود شرایط می‎شود.

زمان مورد نیاز در افراد با شرایط مختلف، سطوح بیماری، نوع بیماری و توانایی فرد متفاوت است بنابراین باید در طول مشاوره به آن برسند.

برنامه درمانی بیمار شامل موارد زیر می‎شود که برای هر فرد وابسته به شرایط وی شدت و ضعف متفاوتی دارد.

  • ورزش و کشش با همراهی درمانگر
  • ماساژ، آب درمانی، فراصوت برای تسکین درد و اسپاسم عضلانی
  • توانبخشی برای کمک به یادگیری و هماهنگی با اندام‎های مصنوعی در صورت اتصال
  • تمرین و یادگیری استفاده از وسایل کمکی حرکتی مانند واکر برای حفظ تعادل

فواید فیزیو تراپی خوب

از مهمترین ویژگی‎های درمان به وسیله فیزیو تراپی این است که ممکن است بیمار دیگر به جراحی نیاز پیدا نکند تنها با گذاشتن زمان و حوصله توانایی خود را در اصلاحات لازم کسب کند.

از دیگر فواید فیزیو تراپی کاهش درد است. فیزیوتراپی در بسیاری از مشکلات ارتوپدی مانند آرتروز، پارگی ماهیچه، پیچ خوردگی و … نقشی موثر دارد.

ویژگی پررنگ دیگر فیزیوتراپی رفع ضعف یا سفت شد‎گی مفصل است که باعث می‎شود بعد از باز کردن گچ یا جراحی توانایی قبلی را به مفصل و اسخوان بازگرداند.

کنترل دیابت و کنترل بیماری‎های قلبی و کنترل بیماری‎های ریوی نیز از دیگر ویژگی‎های درمان به وسیله فیزیو تراپی است.

مراجعه به فیزیو تراپی غرب تهران

برای مراجعه به فیوزیوتراپی گاهی باید به مراکر ویژه ارائه دهنده ان مراجعه کرد گاهی نیز به مراکزی که در کنار خدمات دیگری شرایط فیزیوتراپی را نیز برای بیماران فراهم می‎کنند. این مراکز عبارتند از:

بیمارستانها، کیلینیک‎های سرپایی، مراکز پزشکی ورزشی، مطبهای پزشکی خصوصی، خانه‎های سالمندان، مراکز خدمات اجتماعی، مراکز توانبخشی، دفاتر سایت‎های کاری، مدارس دانشکده‎ها.

البته باید در نظر داشت که در حال حاضر در صورت داشتن مشکل برای تردد می‎توانید فیزیوتراپ خود را به منزل بیاورید.

هزینه فیزیو تراپی خوب غرب تهران

هزینه‎های درمان در فیزیو تراپی با توجه به شرایط هر فرد به شدت متغیر است.

بنابراین باید در نظر بگیرید که ب توجه به انتخاب پزشک معالج و نیاز درمانی این هزینه به شدت متغیر است. با اینحال هزینه شرکت در جلسات فیزیو تراپی در همه جای تهران بدون توجه به شمال یا جنوب آن یکسان است.

اما در تعرفه کلی 1400 هزینه درمان غیزیوتراپی در کلینیک برای یک ناحیه 1051200 ریال و برای دو ناحیه 1742300 ریال می‎باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *