فیزیوتراپی مچ دست در تهران

3.5/5 - (17 امتیاز)

فیزیوتراپی مچ دست در تهران : یکی از شایع‎ترین دردها در بدن افراد درد در ناحیه مچ دست است که غالیا به دلیل سندروم تونل کارپ یا کارپال اتفاق می‎افتد. دلایل دیگری نیز در این عارضه نقش دارند که جلوتر به آنها خواهیم پرداخت.

استفاده مکرر از مچ دست در فعالیت‎هایی مانند خیاطی، نوشتن یا نقاشی و تایپ کردن در ایجاد التهاپ در مچ دست و فشار بر عصب مدیان که از تونل کارپ رد شده می‎تواند نقش عمده‎ای در پیدایش درد مچ دست داشته باشد. این عصب وظیفه حرکت دادن انگشتان شست ، دوم و سوم و بخشی از انگشت چهارم، عضلات کف دست در نزدیکی انگشت شصت را بر عهده دارد.

مچ دست انسان دارای مفصلی است که نقشی حیاتی را در حرکت دست ایفا می‎کند. به طوری که در صورت بروز مشکل انسان از فعالیت‎های عمده و روزانه خود باز می‎ماند. این فعالیت‎ها شامل باز کردن درب یک شیشه و یا حتی شانه کردن مو نیز می‎شود که در صورت حضور اینگونه دردها بیمار از تمام فعالیت‎های روزانه خود عقب می‎افتد بنابراین نیاز است که به سرعت به پزشک مراجعه کرده و در جهت درمان درد اقداماتی را انجام دهد.

علل ابتلا به درد مچ دست

شناسایی علت درد مچ دست می‎تواند در تسریع روند درمان و جلوگیری از بروز عوارض پس از درمان بسیار موثر باشد. در طول روز ما همواره در حال استفاده از دست‎های خود هستیم بنابراین این طبیعی است که خستگی باعث احساس درد شود. اما در صورتی که پس از مدتی این درد با کمپرس سرد و استراحت برطرف نشود مراجعه به یک متخصص ارتوپد برای تشخیص علت ضروری است.

پزشک ارتوپد معمولا پس از معاینه بر اساس تشخیص وضعیت شما یک برنامه درمانی تدارک میبیند که این ابتدایی و کلیدیترین قدم برای حل این مشکل است.

1. روماتیسم مفصلی

روماتیسم مفصلی که به آن آرتریت روماتوئید نیز می‎گویند در واقع یک اختلال التهابی مزمن خود ایمنی است که بدن دچار اشتباه شده و به مفصل خود حمله می‎کند اینن علت می‎تواند منجر به پیایش درد و تورم و حتی فرسایش استخوان شود. البته خوشبختانه با تشخیص به موقع توسط متخصص ارتوپد قابل درمان خواهد بود. در وخیم ترین حالت ممکن است بیمار به جراحی نیاز داشته باشد.

1. آرتروز

دومین علت درد مچ دست آرتروز است. ارتروز به علت سایش و پارگی ایجاد می‎شود و منجر به درد شدید و التهاب می‎گردد. به همین دلیل معمولا این عارضه به علت فرسایش سن ایجاد می‎شود اما می‎تواند در افرادی با فعالیت زیاد هم پیش بیاید. اگر چه معمولا آرتروز در دست‎ها اتفاق می‎افتد اما می‎تواند مسبب درد و التهاب در مچ دست نیز شود. این احتمال در صورت آسیب دیدگی در گذشته هم می‎تواند دو چندان باشد.

1. سندرم تونل کارپ

از علل شایع ابتلا به درد مچ دست سندروم تونل کارپال است. این سندروم شایع در اثر فشرده کردن عصب میانی همانطور که پیش تر اشاره شد اتفاق می‎افتد. از علائم آن سوزن سوزن شدن و درد و بی حسی است.

1. کیست گانگلیون

کیست‎های نرم و پر از مایعی هستند که به دلیل ابتلا به بیماری در قسمت جلویی یا پشت دست ظاهر می‎شوند. از نشانه‎های ان درد و تورم و ضعف در مچ دست است و در زمان استفاده از مچ دست درد آن بدتر می‎شود.

1. تنوسینویت

از دیگر عوامل درد در مچ دست ابتلا به تنوسینوویت است. این آسیب با استفاده مکرر مسبب پیدایش دردی می‎شود که از انگشت شست اغاز شده و رفته رفته به مچ دست می‎رسد. و رفته رفته مشکلاتی حرکتی در انگشتان شست و چرخش مچ و گرفتن اشیا و دست زدن پیدا می‎شود. فعالیت‎هایی وجود دارند که می‎تواند شرایط بیمار را بغرنج‎تر کنند. مانند تایپ کردن، نوشتن پیام کوتاه با شست و…

فیزیوتراپی مچ دست تهران

1. دیسک گردن

ابتلا به عارضه دیسک گردن میتواند به درد در ناحیه مچ دست منتهی شود. در صورتی که بیمار در هنگام احساس درد در ناحیه مچ دست خود دردی را در ناحیه گردن نیز حس می‎کند حتما باید به پزشک مرجعه کند.

1. اسیب دیدگی مستقیم

آسیب به ناحیه مچ دست مانند دررفتگی، تاسیب به تاندونها، جراحت بافت ها و … می‎تواند منجر به احساس درد در ناحیه مچ دست شود.

علائم درد مچ دست

• کشیدگی لیگامانهای دست
  • نوروتراپی محیطی یا دیابت

درمان درد مچ دست با فیزیوتراپی در تهران

درمان درد مچ دست کاملا وابسته به علت درگیری آن است. ینابراین شناسایی علت دقیق و بررسی علائم به هر اقدام دیگری ارجعیت دارد. در صورتی که در ارتباط با علت و یا تشخیص دقیق مطمئن نیستید به هیچ وجه درمان را آغاز نکنید. به یاد داشته باشید که پیش از آغاز استفاده از روش‎ها درمانی باید حتما نسبت به جدیت بیماری مطلع و مطئن باشید.

از اقدامات لازم برای درمان مچ دست استراحت است. معمولا درد در ناحیه مچ دست به علت خستگی زیاد و استفاده از مچ دست است اما در صورت درمان نشدن با استراحت لازم است روش‎های دیگر را امتحان کرد.

درمان با یخ یا گرما برای کاهش درد و انعطاف پذیری مچ دست بسیار کارآمد است.

استفاده از داروهای ضد التهاب که اکثر از داروهای درمان آرتروز هستند.

استفاده از مچ بند طبی

در مواردی که بیماری وخیم است یا ناشی از اسیب دیدگی شدید یا شکستگی می‎باشد پزشک به ناچار دست به عمل جراحی می‎برد اما در صورت انجام آن لازم است پس از عمل به رمان های دیگر به صورت ترکیبی ادامه داد.

هزینه فیزیوتراپی مچ دست تهران

از موثرترین درمانها در درمان درد مچ دست فیزیوتراپی دست و مچ دست می‎باشد. متخصصین فیزیوتراپ با دقت شروع به بررسی وضعیت مچ دست کرده و توانایی و میزان درد را می‎سنجد. این درمان بهترین درمان برای کاهش درد و التهاب و افزایش گردش خون بهبود سازی بافت افزایش قدرت و استقامت افزایش دامنه حرکتی فعال و غیر فعال می‎باشد. درمان در روش فیزیوتراپی به صورت مقطعی می‎باشد و هر جلیه جدید وضعیت بیمار دوبارخ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.