فیزیوتراپی درد شانه در تهران

4/5 - (3 امتیاز)

فیزیوتراپی درد شانه در تهران : قوس شانه در برخی موارد دچار درد میشود. زمانی که دست‎ها را بالا برده یا به پشت سر و بازوها به موازات زمین بالا می‎برید معمولا این درد را احساس می‎کنید. این درد معمولا تا زمانی که دست‎ها را پایین بیاورید و به حالت اولیه بازگردانید ادامه خواهد داشت.

شانه از مفصل‎های بسیار پیچیده به حساب می‎آید. و در تحرکات بدن نقش عمده‎ای دارد. بسیاری از مشکلاتی که گریبان گیر شانه ‎میشود معمولا به راحتی با ورزش‎های اصلاحی و فیزیوتراپی قابل درمان است.

فیزیوتراپی شانه مجموعه ای از فعالیت‎هایی است که برای کاهش درد و التهاب، افزایش قدرت و استقامت عضلانی مناسب می‎یاشد. ابتدا بیمار به فیزیوتراپی مراجعه کرده و با توجه به ریشه مشکل که می‎تواند عصبی، التهابی باشد درمان‎‎های مختلفی را آغاز می‎کند. دردهای ناشی از التهاب و حاد نیازمند اقدامات خاصی برای کاستن درد و التهاب می‎باشند که یکی از این راه حل‎ها تحریک الکتریکی استراسوند لیزر و ماساژهای سطحی می‎باشد.

آنچه که اغلب بیماران نادیده‎اش می‎گیرند و اطلاع دقیقی از آن ندارند این است که این درد ساده نطق که ممکن است با یک تیر کشیدن ساده آغازشود می‎تواند به دردی پایدار تبدیل شود که پس از مدتی برای همیشه حضور دارد بنابراین لازم است به سرعت ریشه یابی شده و به درمان آن اقام شود.

علل ابتلا به درد شانه

شانه درد از مشکلات شایعی است که بسیاری به نحوی آن را تجربه خواهند کرد اما در افرادی که از نظر جسمانی فعال‎تر هستند و یا ورزش‎های سنگینی را انجام می‎دهند ممکن است بیشتر به آن دچار شوند. تحقیقات اخیر صورت گرفته نشان می‎دهد که 10 درصد از کل آسیب‎هایی که متوجه ورزشکاران است به درد در ناحیه شانه خلاصه می‎شود. فیزیوتراپی می‎تواند عمده مشکلات و درد در ناحیه شانه را بهبود ببخشد. معمولا متخصصین فیزیوتراپی منابع درد شانه را به راحتی تشخیص می‎دهند.

  • ضعف عضلات مربوط به شانه
  • آسیب در نواحی استخوان‎ها، غضروف که گاهی ناشی از آرتروز است.
  • وضعیت نامناسب فیزیکی
  • حضور تنش و فشار فیزیکی بر عضلات شانه و گردن
  • تاندونیت
  • شانه یخ زده : شانه یخ زده به زمانی می‎گویند که بعد از آسیب دیدگی معمول یا در کنار مشکلات دیگر اتفاق می‎افتد. متخصصان پیشنهاد می‎دهند بیماران مبتلا به این عارضه در میان جلسات فیزیوتراپی خود به میزان بسیاری استراحت کنند. تا از ایجاد مشکلات جدی‎تر و اسکار در شانه خود جلوگیری کنند.
  • پارگی تاندون : هر آسیب دیدگی حادی در ناحیه شانه می‎تواند منجر به پارگی تاندون‎های موجود در شانه شود. این پارگی می‎تواند در مسیر طی کردن روند پیری صدمات ناگهانی یا استفاده بیش از حد از تاندون‎ها و … اتفاق بیافتد.
  • بورسیت : همانطور که گفته شد شانه یک مفصل پیچیده است که از شبکه گسترده‎ای از اجزاء متحرک تشکیل شده است. یکی از اجزای تشکیل دهنده آن بورس نام دارد. این بخش حاوی کیسه‎های کوچکی است از مایعات که مسبب روانی حرکت مفاصل در شانه می‎شود.
  • گیر افتادگی شانه : این مشکل زمانی پیش می‎آید که در زمان دور شدن قسمت بالای کتف از بدن فشار زیادی به قسمت نرم بافت زیرین وارد می‎شود.
  • ضعف عضلات کتف، سفتی مفصل شانه
  • نقاط ماشه‎ای
  • درگیری‎های عصبی در ناحیه شانه
  • بیماری در کودکان

علائم درد شانه

افرادی که به شانه درد مبتلا هستند معمولا نشانه‎ های زیر را دارند :

  • احساس درد و سفتی در زمان بالا یا پایین بردن بازوها
  • امتداد درد از ابتدای شانه تا کنار بازوها
  • درد ناگهانی با حرکت دادن نابهنگام دست و بازوها
  • با انجام حرکت بازوها به بالا تجربه درد بسیار
  • تجربه درد شبانه
  • تضعیف قدرت و محدودیت در حرکت
  • دشواری در انجام کارهایی که مستلزم استفاده از بازو است که بازو پشت بدن قرار گیرد.

درمان درد شانه با فیزیوتراپی در تهران

فیزیوتراپی از بهترین روش‎ها برای درمان درد شانه است. در صورتی که شانه درد دارید باید به یک متخصص فیزیوتراپ در تهران مراجعه کنید تا شما را معاینه کرده و ارزیابی‎های اولیه را در ارتباط با توانایی و درد شما انجام دهد.

نکاتی که توسط فیزیوتراپ بررسی می‎شود عبارت است از بررسی میزان قدرت، حساسیت در هنگام لمس کردن، بررسی تحرکات عملکردی و بررسی دامنه حرکتی.

متخصص فیزیوتراپی برای بررسی و معاینات خود از گونیومتر استفاده می‎کند و کیفیت حرکات را نیز بررسی می‎نماید.

در صورتی که در هنگام بالا بردن بازوها درد داشته باشید و یک قوس دردناک را احساس کنید به این معناست که در شانه خود گیر افتادگی نیز دارید.

انواع دستگاه‎هایی که با آن به درمان درد شانه می‎پردازند عبارت است از :

  1. شاک ویو : دستگاهی که در ارتوپدی، فیزیوتراپی، پزشکی ورزشی، ارولوژی، دامپزشکی و درمان درد شانه از آن استفاده می‎شود. در این روش کاهش درد به سرعت اتفاق می‎افتد و بهبودی تسریع بخشیده می‎شود.
  2. لیزر : با لیزر درمانی می‎توان فشار بر روی ریشه‎های عصبی را از بین برد و در نتیجه درد شانه را کاهش داد یا حتی در مواردی از بین برد.
  3. تحریکات الکتریکی : الکتروتراپی با استفاده از مدالیته درمانی و جریان الکتریکی انجام می‎شود. این روش درمانی تنها از بدن که دچار درد است را مورد هدف قرار می‎دهد. از جریان الکتریکی برای برای تحریک اعصاب و عضلات و کمک به درمان و تسکین درد استفاده می‎شود. این روش که الکتروتراپی هم نام دارد از روش‎های بسیار موثر برای تسکین دردهای اسکلتی عضلانی و عصبی است.

هزینه درمان فیزیوتراپی شانه در تهران

هزینه درمانی فیزیوتراپی شانه در تهران معمولا در همه جا باید طبق تعرفه‎های دولتی صورت بگیرد. و به صورت جلسه‎ای اعمال می‎شود. تنها مسئله متغیر جلسات و نوع درمان و ساعات درمان است که هر فرد بسته به مشکل خود و مشاوره پزشک به آن نیاز پیدا می‎کند. این مورد نیز با ارزیابی و توسط مشاوره پزشک متخصص تعیین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *