لیزر پرتوان دیسک کمر

4.5/5 - (4 امتیاز)

.لیزر پرتوان دیسک کمر در تهران : مشکلاتی که کمر را به خود درگیر می‎کند سری دردهای رایجی است که ممکن است بسیاری از افراد به آن دچار شوند. این مشکلات متوجه سنین یا گروه خاصی از افراد نمی‎شود و می‎تواند برای همه اتفاق بیافتد. به طوری که بیش از 80 درصد از افراد در برهه خاصی از زندگی خود به دلایل مختلف آن را حداقل برای یک بار تجربه خواهند کرد.

لیزر پرتوان از روش‎های مفید و جدید پزشکی است که می‎تواند در درمان دردهای کمر از حاد تا مزمن بسیار کارآمد باشد. بسیار از افراد تصور می‎کنند که ناچارند برای رفع یا کاهش کمر درد خود به سراغ روش‎هایی مانند جراحی و یا درگیری های دیگر شدید پزشکی بروند در صورتی که با لیزر پر‎توان دیسک کمر به سادگی می‎توان بسیاری از مشکلات مربوط به کمر از جمله بیرون زدگی دیسک را به سادگی درمان کرد. در واقع این روش درمان از اولین راهکار‎هایی است که پزشک معالج برای درمان به فرد توصیه می‎کند.

لیزر درمانی در واقع درمان با اشعه مادون قرمز و تحریکان آنزیمی در میتوکندری سلولهای بدن انجام می‎شود. این فرایند باعث افزایش یافتن میزان گردش خون و جریان‎های سلولهای قرمز خون می‎شود که در ادامه باعث ترمیم و بهبود سریع می‎شوند.

لیزر پرتوان دیسک کمر در تهران

بیرون زدگی دیسک از جمله مشکلات پزشکی است که در زمان مختلف برای افراد مختلفی به وجود می‎آید. به این عارضه فتق دیسک یا دیسک پاره شده و یا دیسک لغذیده نیز می‎گویند. در مابین ستون فقرات شما صفحاتی به عنوان دیسک قرر دارد که جنسی ژله‎ای دارند و مستعد ساییدگی و صدمه دیدن از فرسایش سن یا صدمات بیشتر هستند. این دیسک‎ها فشار را از روی مهره‎ها برمیدارند و باعث می‎شوند که مهره‎ها در کنار یکدیگر به راحتی بلغزند و یا حرکت کنند. زمانی که دیسک‎ها ضعیف می‎شوند ‎درد شدیدی در کمر و پاها را به همراه می‎آورند که به این حالت فتق دیسک می‎گوید.

بیشترین محل وقوع این عارضه در بین مهره‎های پنجم و استخوان خاجی یا مهره‎های چهارم و پنجم اتفاق می‎افتد فتق دیسک گردن بین مهره‎های پنجم و ششم گردن یا ششم و هفتم به وجود می‎اید. زمانی که قسمت بیرون زدگی دیسک پاره شود مواد ژله مانند هسته دیسک می‎تواند از آن خارج شود و به سایر قسمت‎های ساختار فشار بیاورد. معمولا فتق دیسک در قسمت دیواره جانبی خلفی اتفاق می‎افتد که بسیار نازک هستند و بعد از بیرون آمدن از قسمت اعصاب ستون فقرات به بیرون و سایر نقاط بدن حرکت می‎کنند.

میزان آسیب به دیسک به طور قابل ملاحظه‎ای متفاوت است و به انواع دیسک خفیف، متوسط و شدید تقسیم می‎شود. غالبا افراد میانسالی که به فعالیت‎های شدید مشغول هستند به فتق دیسک مبتلا می‎شوند. در برخی موارد نیز این مشکل بر گردن تاثیر می‎گذارد. با این که این مشکل در مواردی بسیار سخت و دردناک است اما افراد پس از مدتی می‎تواند به راحتی با کمک روش‎های غیر جراحی نسبت به بهبود آن اقدام کنند.

علل بیرون زدگی دیسک کمر

  • وارد شدن فشار بسیار به دیسک
  • سیب دیدگی های مختلف دیسک
  • تحلیل رفتن دیسک
  • وارد کردن فشار با انجام حرکاتی مانند خم شدن و چرخیدن به طور همزمان
  • ضربه ی سقوط ناگهانی مانند تصادف با موتور سیکلت
  • استعمال دخانیات

علائم و نشانه ‎های دیسک کمر

با ایجاد شدن مشکل در ناحیه دیسک علائم متفاوتی پیدا خواهد شد ک با توجه به مشکلی که برای دیسک پیش می‎آید بسیار متغیر خواهد بود و شدت و ضعف می‎یابد. در ابتدا ممکن است بیمار حتی هیچ علائمی را مشاهده نکند. در صورتی تنها خود دیسک به مشکل برخورده باشد علائم به درجت خفیف تا شدید تقسیم می‎شود. سایر علائم و نشنه‎های فتق دیسک به شرح زیر است.

  • احساس درد شدید یا خفیف در ناحیه کمر انتهای کمر و باسن که گاهی این درد می‎تواند تا پاها ادامه پیدا کند و به ساق و درون ران راه پیدا کند.
  • پیش آمدن ضعف در مواردی آنقدر شدید که به احساس فلجی تبدیل می‎شود.
  • از دست رفتن عکس العمل بدن
  • اسپپاسم عضلانی و تغییر در حالات بدن
  • از دست دادن دامنه حرکات بدن در خم شدن و ایستادن و نشستن.

درمان دیسک کمر با لیزر پرتوان

امروزه از لیزر به طور منظم به منظور درمان مشکلات مختلفی استفاده می‎شود. در این درمان ها از انواع مختلفی از لیزر استفاده می‎شود که لیزر پرتوان یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‎های درمانی است که در فیزیوتراپی به کار گرفته می‎شود. نحوه عملکرد لیزر پرتوان دیسک کمر در تهران دقیقا بر اساس لیزر کم توان تعبیه شده است با این تفاوت که قدرت تابش، درمان و نفوذ چند برابری دارد.

از لیزر پرتوان به عنوان یک روش درمانی کوثر در مواردی مثل بیماری‎های اسکلتی عضلانی استفاده می‎شود که یکی از بهترین جاسگزین‎ها برای درمان به روش جراحی است. در واقع لیزر یک اشعه پر انرژی است مه از نور به وجود می‎آید. این انرژی جهش پیدا می‎کند و به میزان چند برابری تقویت می‎شود و میزان معینی از انرژی را دقیقا به منطقه مورد نظر انتخاب شده می‎تاباند.

پرتو درمانی با روش لیزر پر توان یکی از سریع ترین روش‎ها در تسکین دردهای مزمن است که با سایر روش‎های درمانی بهبود پیدا نکرده‎اند و یا به جراحی نیاز دارند. لیزر پرتوان توانایی شناسایی و درمان بافت‎هایی را دارد که دچار التهاب شدید شدهاند و کمر درد نیز یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه است. بیرون زدگی دیسک ناحیه لومبر یکی از مهمترین مشکلاتی است که برای کمر رخ می‎دهد. فتق دیسک زمانی رخ می‎دهد که دیوارهای خارجی دیسک بین مهره‎ای دچار پارگی شوند.

دیسک کمر با لیزر پرتوان در تهران

از لیزر پر توان برای بریدن، لخته کردن و بخار کردن بافت استفاده می‎شود. به این نوع لیزر، لیزرهای تحریک زیستی نیز می‎گویند. درمان دیسک کمر با استفاده از روش درمانی لیزر پر توان از روش‎های نوین درمانی دیسک کمر است که امروزه در بسیاری از کیلینیک‎های فیزیوتراپی از آن استفاده می‎شود.لیزر پر توان می‎تواند از درد فراوان مبتلایان به دیسک کمر بکاهد و التهاب را رفع کند و به تسریع روند بهبود کمک کند همچنین به میزان قابل توجهی از عوارض و پیامدهای در پیش این بیماری بکاهد.

در واقع لیزر پرتوان دیسک کمر در تهران به رفع مشکل دیسک کمر بدون نیز به حراحی کمک میکند. به طوری که به عمق مورد نظر نفوذ کرده و باعث می‎شود که درد دیسک به میزان قابل توجهی کاهش یابد یا از بین برود و این به این معنی خواهد بود که بیمار می‎تواند از آن پس به راحتی به تمرین‎های فیزیوتراپی خود ادامه دهد و فعالیت‎های روزانه خود را انجام دهد تا به مرور زمان این در از بین برود. تعداد جلسات درمان با روش لیزر پر توان بستگی به شدت آسیب در فرد دارد و در هر مورد متفاوت است اما در کمترین حالت ممکن به 6 الی 8 جلیه درمان تا 15 جلسه مورد نیاز است تا بتوان عوامل را به طور کامل از بین برد هم چنین لیزر پرتوان می‎تواند به صورت ترکیبی در کنار سایر روشهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

منع درمان لیزر پرتوان برای دیسک کمر

روش درمانی لیزر پرتوان معمولا منع استفاده ندارد مگر در مواقعی خاص که به دلیل استفاده از پرتوها در درمان ممکن است به مشکلات دیگری دامن بزند برای مثال:

استفاده از روش درمان لیزر پرتوان در زنان باردار ممنوع است مگر اینکه محل آسیب با شکم فاصله زیادی داشته باشد.

روش درمان لیزر پرتوان در افرادی که به تومورهای پوستی دچارند یا داروهایی استفاده می‎کنند که به نور حساسیت نشان می‎دهد ممنوع است.

روش لیزر پرتوان در بیماران صرع ممنوع است.

استفاده از لیزر پرتوان در بیماران مبتلا به سرطان ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *