لیزر پرتوان تهران

4.5/5 - (8 امتیاز)

لیزر پرتوان تهران : لیزر رمانی نوعی روش درمان پزشکی است که از سال 1960 به کار گرفته می‎شود. لیزر پرتوان اما یک پیشرفت در زمینه تکنولوژی است که می‎توان بخش بسیار بزرگی را به خود درگیر کند و منجر به درمان می‎شود. این درمام پیش از این تنها در جراحی مورد استفاده قرار می‎گرفت.

درمان با لیزر پرتوان یک نوآوری در علم پزشکی است که در همین اواخر از آن استفاده می‎شود. عملکرد لیزر درمانی در واقع به این گونه است که با تابش انرژی لیزر به بافت‎های بدن مسبب تحریک سلول‎های بدن می‌‎شود. به این نوع تحریک تحریک بیولوژیکی می‎گویند که می‎تواند باعث رشد بافت و ترمیم آن شود.

در نتیجه لیزر پرتوان تهران برای سرعت بخشیدن به نتایح بهبود زخم و کاهش درد و التهاب و از بین بردن جای زخم بر بدن می‎شود.

تاثیر لیزر تراپی پرتوان تهران

استفاده از لیزر با هدف درمان بیماری‎های اسکلتی عضلانی را لیزرتراپی می‎گویند. لیزر تراپی به دو روش کم توان و پر توان تقسیم می‎شود. کار لیزر دقیقا به این صورت است که اشعه پر انرژی از نور خود را به صورت انتخابی به بافت بدن منتقل می‎کند.

یکی از تاثیرات اصلی لیزر پرتوان تغییر دادن زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری‎ها است. سرعت بخشیدن به این زنجیره سبب افزایش ATP و ساخت DNA و پروتئین و تسریع اعنال سلولی دیگر می‎شود.

از دیگر تاثیرات لیزرتراپی تغییر در غشای سلولی و افزایش نفوذپذیری نسبت به یون‎ها است. این روش درمان یک روش بدون درد، ایمن و بدون هیچ عوارض جانبی است.

لیزرتراپی به روش لیزر پر توان بسیار تخصصی تر از روش درمان با لیزر کم توان است و بنبراین به دقت و ظرافت و تخصص بیشتری نیاز دارد. درصد نفوذ این لیزر نسبت به لیزر کم توان بسیار بیشتر است و دوره درمان آن کوتاه است.

لیزر پرتوان 24 برابر توانایی بیشتری نسبت به دیگران دارد و عمق نفوذ آن بیش از 4 سانتیمتر است. در حالی که لیزرهای کم توان تنها قادرند به عمق نیم سانت و در درمان‎های سطحی و کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

تاثیرات لیزر درمانی پرتوان

هر چند که لیزر درمانی پرتوان از پدیده‎های نوظهور در درمان پزشکی است اما با این حال تحقیقات زیادی در ارتباط با درمان ان صورت گرفته است.

• کاهش درد

لیزرتراپی پرتوان باعث افزایش تولید و آزادسازی اندورفین و انکفالین می‎شود. این مواد شیمیایی مسبب تسکین درد در بدن انسان است. همچنین لیزردرمانی باعث کاهش انتقال سیگناهای درد از نقاط آسیب دیده به مغز و در نهایت کاهش درد خواهد شد.

• تسریع ترمیم بافت و رشد سلول

درمان با لیزر پرتوان تهران با نفوذ به بافت‎های عمیق سبب تحریک رشد سلول‎ها در بدن میشود. این اتفاق در پی افزایش انرژی سلولی و قابلیت جذب مواد مغذی و دفع ضایعات می‎افتد.

• تریع بهبود زخم و اسکار

لیزر درمانی  پرتوان باعث تحریک برای ساخت کلاژن خواهد شد. کلاژن دقیقا پروتئین اصلی مورد تیاز برای جایگزینی بافت مرده بدن و ترمیم بافت آسیب دیده است.

• کاهش التهاب

لیزر پرتوان اتساع وریدی موجب کاهش التهاب و ورم و ادما در نقاط آسیب دیده می‎شود. لیزر درمانی سبب اتساع رگ‎های خون و عروق لنفاوی می‎شود. این فرایند همچنین باعث تریع درمان کبودی به علت تاثیرات بیولوژیک خاص در بدن انسان می‎شود.

لیزر پرتوان تهران

• بهبود سازی عملکرد عصبی

لیزردرمانی پرتوان یکی از بهترین راه‎ها برای افزایش رشد و ترمیم عصب‎ها است. این روش درمان می‎تواند سیستم عصبی و عضلانی بیمار را به طور کلی درمان بخشد. از دیگر عوامل تاثیر گذاری لیزر درمانی پرتوان کاهش درد شدید، بی‎حسی، سوزش و کبودی ایجاد شده به دلیل آسیب عصبی است.

• افزایش سریان جریان خون و تاثیر بر عروق

لیزردرمانی باعث افزایش سرعت تشکیل مویرگ‎ها در بافت‎های آسیب دیده است.

• ترمیم و افزایش فعالیت‎های متابولیک

لیزر درمانی می‎تواند در افزایش سوخت و ساز و فعالیت‎های سلولی می‎شود و فعالیت اکسیژن رسانی را به شدت افزایش می‎دهد.

علل استفاده از لیزر پوان در فیزیوتراپی

لیزر درمانی برای موارد بسیار خصوصا در فیزیوتراپی در تهران و جبران خسارات آسیب دیده به بدن بسیار تاثیر گذار است.

• تسکسن درد شدید
  • فتق و برآمدگی دیسک
  • دردهای مزمن
  • بیماری‎هایی مثل زونا و تبخال
  • دردهای مفصل و زانو ( لیزر پرتوان زانو )
  • آسیب مکرر در نتیجه فشار
  • درد مچ دست و شانه
  • ورم و آسیب در بفت نرم
  • تاندونیت
  • انواع آرتوروز
  • سیاتیک
  • درد کمر، گردن ( لیزر پرتوان دیسک کمر )
  • آسیب‎های ورزشی
  • تونل تارسال
  • زخم‎های غیر قابل ترمیم
  • دردهای ناشی از التهاب
  • آسیب روتاتور کاف
  • آسیب رباط‎ها
  • نوروپاتی محیطی

روش درمان لیزر درمانی پرتوان

زمانی که درمان به روش لیزر را آغاز می‎کنید باید به صورت مداوم و منظم و زیر نظر پزشک باشد. جلسات درمانی به شکل 2 الی 3 بار در هفته برگزار می‎شود اما در درمان‎های مشکلات سخت‎تر و جدی‎تر باید به صورت روزانه به درمان ادامه داد.

در زمان پیدایش بهبود و طی دوره درمان با توجه به نتایج طی شده باید با مشاوره پزشک از زمان دوره‎های درمان کاست. از بهترین ویژگی‎های درمان با روش لیزرهای پرتوان قطع مصرف داروهای ضد التهاب و ضد درد و عدم عفونت است.

از عوارضی که ممکن است بعد از لیزر درمانی اتفاق بیافتد با گزارشهای اتفاق افتاده احساس خستگی، افت فشار، سرگیجه و احساسات کاذب است. برای رخ ندادن آنها نیاز است موارد زیر رعایت شود.

1. استفاده از عینک مناسب
  2. در صورت بروز درد باید بدانید که این درد به صورت کاملا موقتی و کوتاه مدت است.
  3. عدم وارد کردن استرس و اضطراب به بیمار
  4. نیاز به مراقبت و استراحت تا چند روز اول
  5. تامین مایعاتت بدن به حد کافی

محدودیت‎های استفاده افراد از لیزر درمانی پر توان

هیچگونه منع قطعی برای استفاده از لیزر درمانی وجود ندارد تنها کافی است که با پزشک متخصص مشورت شود. اما معمولا از درمان بیماران با شرایط زیر دوری می‎کنند.

• بیماران پیس میکر قلبی، در این بیماران نباید در منطقه روی قفسه سینه تمرکز کرد.
  • در زمان بارداری نباید در ناحیه شکم و گردن و کمر استفاده شود.
  • در بیماران دارای سرطان بدخیم
  • بیماران مبتلا به صرع یا تشنج
  • عدم استفاده در صفحات استخوانی د رکودکان در حال رشد.
  • عدم استفاده در مناطق نزدیک چشم

هزینه لیزر درمانی پرتوان در تهران

هزینه لیزر درمانی پرتوان به توصیه پزشک وابسته است. بسته به تعداد جلسات و مشکل پیش آمده هزینه درمان متفاوت است هم چنین از دیگر عوامل تاثیر گذار مدل دستگاه لیزر می‎باشد که در هر مدل هزینه جلسات متفاوت خواهد بود.