لیزر پرتوان برای زانو در تهران

4.5/5 - (4 امتیاز)

لیزر پرتوان برای زانو در تهران : لیزر پرتوان یک روش از روش‎ها درمانی موثر فیزیوتراپ یمی‎باشد که به صورت پرکاربرد و غیر تهاجمی ر درمان از آن استفاده می‎شود. این روش درمان که از سال 1960 به کار گرفته می‎شود، لیزر پرتوان نامیده می‎شود که امروزه یک پیشرفت در زمینه تکنولوژی است و می‎توان در بخش‎های بسیار گسترده‎ای از درمن از این روش به صورت انفرادی یا ترکیبی استفاده کرد و در اکثر موارد روند درمان با موفقیت به پایان می‎رسد. این درمان پیش از این تنها در جراحی مورد استفاده قرار می‎گرفت.

لیزر پرتوان روش بسیار مفیدی برای تسکین درد به حساب می‎آید. این کار با ترمیم و التیام بافت آسیب دیده در سطوح سلولی حاصل می‎شود. رو‎شهای متنوعی برای التیام و درمان درد های مزمن وجود دارد اما استفاده از مسکن ها صرفا درد را به صورت موقتی گمراه می‎کند و داروهای نخاعی نیز یک روش برای درمان موقتی است و هیچ تاثیری در درمان به طور کامل برای درد ندارد. به اضافه درمان با این روشها ممکن است عوارض جانبی زیادی را با خود به همراه بیاورد. این عوارض میتوانند جسمی و حتی روحی باشند از جمله افسردگی و اعتیاد را با خود به همراه داشته باشند.

لیزر پرتوان یک روش برای از بین بردن علت اصلی درد است که این فرآیند را از طریق ترمیم سلولهای آسیب دیده و به صورت غیر تهاجمی دنبال می‎کند و میزان موفقیت آن آنقدر بالاست که از طرف سزمان بهداشت جهانی کاملا تایید شده است. قدرت لیزر پتران چند برابر لیزرهای دیگر است و توانایی این را دارد که به عمق چند برابری نفوذ کند و به درمان بافت‎های اطرافی نیز رسیدگی کند تا نتایج ماندگارتری داشته باشد.

درمان زانو با لیزر پرتوان در تهران

استفاده از لیزر با هدف درمان بیماری‎های اسکلتی عضلانی را لیزرتراپی می‎گویند. لیزر تراپی به دو روش کم توان و پر توان تقسیم می‎شود. کار لیزر دقیقا به این صورت است که اشعه پر انرژی از نور خود را به صورت انتخابی به بافت بدن منتقل می‎کند.

یکی از تاثیرات اصلی لیزر پرتوان تغییر دادن زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری‎ها است. سرعت بخشیدن به این زنجیره سبب افزایش ATP و ساخت DNA و پروتئین و تسریع اعمال سلولی دیگر می‎شود. از دیگر تاثیرات لیزرتراپی تغییر در غشای سلولی و افزایش نفوذپذیری نسبت به یون‎ها است. این روش درمان یک روش بدون درد، ایمن و بدون هیچ عوارض جانبی است.

لیزرتراپی به روش لیزر پر توان بسیار تخصصی تر از روش درمان با لیزر کم توان است و بنبراین به دقت و ظرافت و تخصص بیشتری نیاز دارد. درصد نفوذ این لیزر نسبت به لیزر کم توان بسیار بیشتر است و دوره درمان آن کوتاه است. لیزر پرتوان 24 برابر توانایی بیشتری نسبت به دیگران دارد و عمق نفوذ آن بیش از 4 سانتیمتر است. در حالی که لیزرهای کم توان تنها قادرند به عمق نیم سانت و در درمان‎های سطحی و کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

هر چند که لیزر درمانی پرتوان از پدیده‎های نوظهور در درمان پزشکی است اما با این حال تحقیقات زیادی در ارتباط با درمان ان صورت گرفته است و نتایج غالبا مثبت بوده است بنابراین این روش یکی از بهترین روش‎های موجود در بسیاری از درمان‎های خصوصا ترمیمی است که به راحتی می‎تواند جایگزین درما‎ن‎های تهاجمی باشد.

مزایای درمان زانو با لیزر پرتوان

مهمترین مورد استفده لیزر پر توان این است که می‎تواند به عمق زیادی از بافت در مشکلات عضلانی اسکلتی نفوذ کند و این مورد باعث می‎شود که اغلب بیماری‎هایی که پیش از این باید با گذشت زمان بسیاری درمان می‎شد یا به درمان با روش‎ها جراحی باز نیاز داشت حالا با نفوذ اشعه به سادگی درمان پذیر باشد.

علاوه بر این درمان با روش لیزر پرتوان در موارد دیگری نیز بسیار تاثیر گذار است مثل:

• کاهش شدید درد
  • تسریع ترمیم بافتی
  • بهبود دردهای مفصلی و دیگر زانو
  • درمان پارگی‎ها و صدمات عضلانی
  • درمان آسیب‎های ورزشی
  • تسریع رشد سلولی و فعالیت‎های متابولیسم سلولی
  • تسریع بهبود زخم و اسکار
  • کاهش التهاب
  • درمان آسیب رباط
  • درمان فتق و برآمدگی دیسک
  • تسکین درد های مزمن
  • درمان بیماری زونا یا تبخال
  • بهبود عملکردهای عصبی
  • افزایش جریان خون و تاثیر بر عروق و شریان‎ها
  • تسکین درد شدید و کاهش دوره نقاهت
  • کاهش خشکی و سفتی زانو و انعطاف پذیری آن
  • پیش گیری از نیاز به عمل جراحی

با وجود تمام کاربردهای مفیدی که در بالا ذکر شد مهمترین کاربردهای استفده از لیزر پرتوان در درمان استفاده در اختلالات اسکلتی عضلانی و آسیب‎های مربوط به این عوارض می‎یاشد. مفصل زانو از مهمترین و پرتحرک ترین مفاصلی است که در بدن وجود دارند. این مفصل به دلیل استفاده بسیاری که در طول زندگی از آن می‎شود بیش از هر مفصل دیگری در بدن در معرض آسیب دیدگی‎های بی شمار و فرسایش و بیماری قرار می‎گیرد. مشکلات مربوط به مفصل زانو ممکن است برای هر فردی با هر رده سنی و وضعیتی در طول زندگی پیش بیاید. حتی برای مثال تعداد افرادی که در فعالیت‎های ورزشی در طول زندگی خود به مشکلات زانو دچار می‎شوند و برای درمان به مراکز لیزر تراپی مراجعه می‎کنند بسیار زیاد است.

لیزر درمانی پر توان زانو در تهران

از مهمترین درمانهای مشکلات مفاصل زانو فیزیوتراپی زانو است که پرکاربردترین و نتیجه بخش‎ترین روش‎های درمانی آن، درمان به روش لیزر پرتوان است. این روش کمک زیادی به تسکین درد زانو و درمان مشکلاتی سبب یروز آن شده است کمک می‎کند. اسیبهایی که به مفاصل زانو وارد می‎شوند می‎توانند در کنار زانو درد محدودیت در حرکات را نیز برای فرد به همراه داشته باشند و این به شدت در کیفیت زندگی فردی تاثیر گذار خواهد بود. محدودیت دامنه حرکات یا از دست دادن استقلال حرکتی می‎تواند تا مدت‎ها فرد را از داشتن روند عادی زندگی خود منع کند.

ضعف عضلات زانو، پارگی و کشیدگی منیسک‎ها و رباط‎ها، التهاب تاندون‎های زانو، کندرومالاسی کشکک زانو از شایع‎ترین مشکلاتی است که در کنار زانو درد برای افراد پیش می‎آید اما به سادگی با درمان لیزر پرتوان قابل حل است. استفاده از درمان لیزر پرتوان برای زانو یکی از روش‎های بسیار موثر در درمان زانو درد است که در بسیاری از موارد نیاز به درمان جراحی را به کلی از بین می‎برد. لیزر پرتوان روشی ایمن است که دردها را تسکین داده و صدمات و اسیب ها را به سرعت تصحیح و بافت را احیا می‎کند.

درمان لیزر پرتوان برای زانو در تهران باعث می‎شود که انرژی در دسترس سلولها دو چندان شده تا بتوانند به سرعت خود را احیا ترمیم و بافت را بازسازی کنند و جرین‎های حیاتی را به کار بیاندازند. در واقع از این طریق روند بهبودی را سرعت ببخشند.

موارد استفاده از لیزر پر توان برای درمان

زانو درد مزمن و حاد به دلایلی مانند

• ازگود اشلاتر
  • التهاب تاندون‎های زانو
  • پارگی رباط های زانو
  • تاندونیت پاتلا
  • پارگی منیسک زانو
  • پارگی بورس‎های زانو
  • نرمی غضروف زانو
  • در رفتگی زانو
  • شکستگی زانو
  • آرتروز زانو
  • وارد کردن فشار بیش از اندازه
  • استفاده از زانو به روشی غیر صحیح
  • فعالیت‎های ورزشی سنگین
  • بیش از اندازه نشستن پشت میز یا ایستادن

اینها مشکلاتی هستند که به طور معمول برای زانو پیش می‎آیند ابتدا مشکل خاصی را رقم نمی‎زنند و ممکن است یک درد کم در زمان استفاده را به همراه بیاورند اما پس از مدتی این درد تبدیل به دردی پر رنگتر حتی در زمان استراحت نیز می‎شود.

در این مواقع فیزیوتراپی با لیزر پر توان بهترین راه حل برای درمان مشکلات پیش آمده برای زانو است و فرد باید به سرعت برای جلوگیری از پیدا شدن نیاز به درمان‎های دیگری مانند جراحی از این روش استفاده کند.

دوره درمان لیزر پرتوان چقدر زمان میبرد

زمان در درمان به روش لیزر پرتوان برای مشکلات پیش آمده برای زانو یک در مشکلات پیش آمده و افراد مختلف متفاوت است. جلسات درمانی ممکن است از 3 الی 15 هفته در افراد مختلف متفاوت باشد. هر چمد که در حال حاضر هیچ درمانی برای مشکلاتی مانند آرتریت و یا بیماری‎های استخوانی مشابه وجود ندارد اما با این حال لیزر پر توان می‎توان علائم و دردهای پیش آمده را رفع کند و تسکین دهد. استفاده از لیزر باعث می‎شود که فرد با کنار گذاشتن درد و مشغول شدن به ورزش‎های سبک و فعالیت از وزن خود نیز بکاهد و این در اغلب موارد موثرترین راهکار برای پایان بخشیدن به دردهای یا مشکلات زانو می‎باشد.

لیزر پرتوان معمولا به دو روش پالسی و مداوم استفاده می‎شود هر کدام از این روش‎ها به نوع خاص خود بافت را تحت تاثییر قرار می‎دهند و قادرند اثرات درمانی متفاوتی را ایجاد کنند. به طور کلی اثرات لیزر پر توان عبارت است از تحریک زیستی، تسکین درد، اثر ضد التهابی، اثر گرمایی سطحی، آرام سازی عضلات و … .

در روش استفاده پالسی فرکانس در اندازه بسیار بالا قطع و وصل می‎شود و در درمان تسکین درد مورد استفاده قرار می‎گیرد اما در روش مداوم لیزر در تدام مدت فرکانس تنظیم شده را به صورت مداوم به نقطه مورد نظر می‎تاباند و این عمل برای تقویت اثرات تحریکی زیستی و فرایند بهبودی و بازسازی جراحات پیش آمده بسیار مناسب است.

به یاد داشته باشید درمان به روش لیزر پرتوان برای زانو در تهران یک درمان غیر تهاجمی است که در بسیاری از موارد نیاز به عمل جرحی ا از بین می‎برد.