فیزیوتراپی دیسک کمر در تهران

4.7/5 - (3 امتیاز)

فیزیوتراپی کمر در تهران : درد کمر از سری دردهای رایجی است که ممکن است بسیاری از افراد به آن دچار شوند. این مشکلات متوجه سنین یا گروه خاصی از افراد نمی‎شود و می‎تواند برای همه اتفاق بیافتد. به طوری که بیش از 80 درصد از افراد در برهه خاصی از زندگی خود به دلایل مختلف آن را حداقل برای یک بار تجربه خواهند کرد.

این بیماری شایع که low bdck pain نیز نامیده می‎شود گاهی بعد از سرما خوردگی شایع‎ترین مشکلی است که مردم به خاطر آن به پزشک مراجعه می‎کنند. این درد تحت دو حالت مزمن و حاد تقسیم بندی می‎شود.

اگر بخواهیم دقیق بگوییم درد در کدام ناحیه کمردرد نامیده می‎شود باید گفت از ناحیه زیر قفسه سینه ت انتها و لگن را کمر می‎نامند. معمولا علت اصلی ابتلا به کمردرد استفاده نا صحیح از کمر است.

خوشبختانه اغلب کمر دردها بهبود می‎یابند و درمان‎های موثری برای آنها وجود دارد. از موثرترین درمان های کمر درد فیزیوتراپی کمر درد در تهران است. این روش نیازی به دارو درمانی و یا جراحی ندارد. در واقع تمرکز این روش بیشتر بر استفاده از ورزش و خود بدن می‎باشد. در اغلب موارد کمردرد یک مشکل ساده است که با چند روز استراحت و مصرف داروهای معمولی قابل درمان است.

علت کمر درد

در برخی موارد کمر درد نشانه‎ای از بیماری حاد است مثل سرطان. چیزی که در جایگاه بیمار باید اهمیت داشته باشد این است که علل کمردرد در صورتی که یک علامت سوال است و پس از گذشت چند روز استراحت از آن کاسته نشده است حتما لازم است به پزشک متخصص فیزیوتراپی در تهران مراجعه و علت دقیق درد مشخص شود.

علل کمردرد به صورت خلاصه به شرح زیر است.

  • کمردرد سیاتیکی یا مکانیکال : کمردرد مربوط به اسپاسم عضلانی از کمردرد هایی است که به مراقبت اورژانسی نیاز دارد و لازم است به سرعت به پزشک مراجعه شود. گاهی پارگی یا بیرون زدگی دیسک می‎تواند در فشر بر روی عصب سیاتیک تاثیر گذار باشد. در این مواقع فشار بر روی عصب سیاتیک دردی تیر کشنده در باسن و پاها را با خود به همراه دارد.
  • کمردرد عصبی
  • بیماری‎های مزمن : بیماری‎های گوناگونی می‎توانند علل اصلی کمردرد را تشکیل دهند.
  • بیرون زدگی دیسک : در مابین ستون فقرات شما صفحاتی به عنوان دیسک قرر دارد که جنسی ژله‎ای دارد و که مستعد ساییدگی و صدمه دیدن از فرسایش سن یا صدمات بیشتر است. این دیسک‎ها فشار را از روی مهره‎ها برمیدارند و باعث می‎شوند که مهره‎ها در کنار یکدیگر به راحتی بلغزند و یا حرکت کنند. زمین که دیسک‎ها ضعیف می‎شوند می‎توانن باعث درد شدید در کمر و پاها را به همراه بیاورند که به این حالت فتق دیسک می‎گوید.
  • کمردرد التهابی یا ارجاعی
  • اضافه وزن
  • فعالیت کم
  • بارداری
  • کمردرد شغلی : شغل افراد معمولا از عوامل اکثر دردهایی است که فرد به آن ها مبتلا می‎شود. دلیل این ابتلا این است که فرد کاری را به صورتی تکراری و در هر روز به مدت چندید ساعت انجام می‎دهد و این خود از مهمترین عوامل پیدایش درد در نواحی مختلف است. در کمردرد معمولا کارهای سنگین یا کارهایی که به مدت طولانی فرد را در حالت نشسته پشت میز نگه می‎دارد از عوامل کمردرد است. در این عامل لازم ایت متغیر دیگری را اضافه کنیم و آن کیف دست است که شما به صورت عام به همراه دارید. کیف دستی شما با توجه به وزنی را که به شما تحمیل می‎کند یا وزنی را که تنها به یک سمت بدن شما تحمیل می‎کند که می‎تواند بسیار غیر استاندارد باشد از عوامل بسیار موثر در درد کمر است.
  • تمرینات ورزشی سنگین : افراط در تمرینات ورزشی از شایعترین عوامل درد و کشش بیش از حد عضلانی است. که منجر به کمردرد می‎شود. این عامل معمولا در کسانی که تمام روزهای هفته خود را به ورزشهای سنگین میپردازند و یا افرادی که در طول هفته هیچ تمرین ورزشی نمی‎کنند و تنها در انتهای هفته به ورزشهای سنگین می‎پردازند بسیار شایع است.
  • طرز ایستادن، نشستن و برخاستن : گاهی به علت عادت‎های بد و اشتباه در انجام حرکات روزمره به خصوص زمانی که وزن چیزی را تحمل می‎کنید بسیار مهم است مثلا بهترین حالت برای ایستادن در بدن که می‎تواند وزن را به راحتی تحمل کند زمانی است که شما صاف ایستاده‎اید و صاف قدم برمیدارید. در حالت نشستن نیز باید تکیه داد تا بدن بتواند راحت‎تر همه چیزی را تحمل کند.

تشخیص علت کمر درد

برای تشخیص حتما باید به پزشک حاذقی مراجعه کنید و البته در صورت سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی حتما ان را با پزشک خود مطرح کنید. در هر صورت پزشک شما برای تشخیص علت دقیق به عکس برداری‎هایی ساده مانند عکس ساده کمر، سی تی اسکن و یا MRI نیاز دارد.

درمان کمر درد با فیزیوتراپی در تهران

به غیر از جراحی که معمولا در صورت لزوم و به عنوان راه حلی برای مشکلات حاد اتفاق می‎افتد باید گفت که راه حل‎های درمان کمردرد می‎تواند راه حل‎های ساده‎ای باشد.

  1. یوگا : تمرینات اصلاحی و آرام و کششی یوگا می‎تواند در کمتر از سه ماه در درد کمر تاثیر گذار باشد اما لازم است به صورت مداوم به آن ادامه دهید.
  2. کایروپرکتیک: گاهی برای برخی از اختلالات استخوانی در ستن فقررات از این روش استفاده می‎شود. این درمان برای همگان کارآمد نیست و به صورتی گذرا اتفاق می‎افتد.
  3. ماساژ درمانی : ماساژ درمانی می‎تواند در درمان کمردرد موثر باشد علی الخصوص اگر با کشش و ورزشهای مخصوص کمر همراه بشد.
  4. طب سوزنی
  5. دارودرمانی
  6. تزریق داروی استرویید

تاثیر فیززیوتراپی کمر تهران

فیزیوتراپی کمر معمولا تاثیر گذارترین روش برای درمان کمردرد است به خصوص که می‎تواند در بهبود پس از جراحی نیز سرعت بسیاری به بیمار دهد.

روش‎های زیادی در فیزیوتراپی کمر در تهران وجود دارد که شایعترین آنها به شرح زیر است.

متحرک سازی مفاصل

تمرینات تقویت عضلات هسته

تصحیح وضعیت بدنی

روش درمانی مکنزی

کشش

تحریک الکتریکی عصب

روش IFS

اولتراسوندتراپی

آزادسازی بافت همبندی عضلانی

شاک ویو تراپی

در اکثر موارد کمردرد به فیزیوتراپی پاسخ مثبت می‎دهد و باعث می‎شود بیمار از درد رهایی یابد اما در پاسخ گیری هم بسیار واجب است که زودهنگام تشخیص صورت گیرد. هدفهای عمده‎ای که در درمان به روش فیزیوتراپی دنبال می‎شود به صورت عمده حول محور تسکین درد کمر، بازگرداندن دامنه حرکتی و قدرت طبیعی فرد، بازیابی عملکرد فرد می باشد که معمول با تشخیص به موقع و دقیق کاملا قابل دست یابی است.

همچنین لازم است بدنید فیزیوتراپی کمر به هیچ وجه هیچ عوارضی را به همراه نخواهد داشت. افراد در سنین مختلف و با شرایط مختلف قادرند از این روش درمانی استفاده کنند. بدون اینکه هیچ آسیبی ببینند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *