فیزیوتراپی زانو در تهران

4.6/5 - (7 امتیاز)

فیزیوتراپی زانو در تهران : درد زانو از شایع‎ترین دردهای اسکلتی و عضلانی است که اغلب افراد بدون محدودیت سنی خاصی ممکن است به آن دچار شوند. این درد می‎تواند سطوح مختلفی داشته باشد و از دردی خفیف به دردی شدید تبدیل شود. از آنجا که مفاصل زانو ناچارند 6 برابر وزن انسان را تحمل کنند بنابراین عادی است که در صورت اجرای حرکات اشتباه و یا فعالیت زیاد و خم شدگی بسیار دچار مشکل شوند اما نیاز است به سرعت به آنها رسیدگی کرد.

این درد می‎تواند به صورت ناگهانی آغاز شود و در بیشتر مواقع متوجه ورزشکاران، افرراد مسن، جوانان و زنان باردار رخ دهد. فیزیوتراپی به عنوان روشی تنها و یا ترکیبی با سایر روشها می‎تواند درد را به طور کامل بهبود دهد و یا در روند بهبودی سرعت ببخشد. در واقع فیزیوتراپی زانو در تهران نقش اصلی را در درمان این درد بازی می‎کند.

این درد در زمره دردهایی است که می‎تواند کیفیت زندگی و روزمرگی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

علائم درد زانو

درد در ناحیه زانو و به خصوص مفصل دردی شایع است که به طور معمول در سنین بالا به دلیل فرسایش و یا ساییدگی و یا در سنین پایین نیز رخ می‎دهد. این درد می‎تواند طی فعالیت‎های ساده و روزانه‎ای مانند پیاده روی، بلند کردن اجسام ایستادن و یا نشستن در حالتی که پا خمیده باشد به وضوح احساس شود.

علائم ابتلا به این عارضه علائمی هستند که معمولا به وضوح احساس می‎شوند. موقعیت و شدت درد زانو در افراد با سنین مختلف متفاوت است. معمولا این شرایط وابستگی شدید به علتی که سبب پیدایش درد شده دارد.

علائم و نشانه‎ها معمولا در حالت‎های زیر خود را نشان می‎دهند:

• ورم یا انقباض شدید
  • ضعف شدید یا ناپایداری و لرزیدن
  • شنیدن صدای تق تق از مفاصل زانو
  • التهاب و قرمزی و گرگرفتگی در ناحیه زانو
  • عدم توانایی در صاف کردن زانو
  • دردهای کوتاه مدت تیز
  • عدم توانایی در سرپا ایستادن در طولانی مدت و قرار دادن وزن بر زانوها

در صورت رو به رو شدن با این علائم بهتر است به صورت به پزشک مراجعه کنید. درد زانو ممکن است با سرعتی کم و دردی بسیار خفیف همراه باشد اما به هر حال امتداد یافتن آن معمولا به مشکلات، آسیب جدی و ساییدگی ختم خواهد شد.

علل ابتلا به درد زانو

در بسیاری از موارد علل ابتلا به زانو درد می‎تواند آسیبی جدی و مهم باشد. این آسیب ممکن است در استخوان‎ها، غضروف‎ها یا رباط و تاندون یا بورس باشد. شایع‎ترین گونه‎های آسیب به ناحیه زانو به شرح زیر است:

• آسیب دیدگی منیسک زانو : آسیب یا پارگی منیسک می‎تواند مسبب از کار افتادگی عملکرد زانو شود.
  • آرتروز مفصلی : این عارضه بدون هیچ توجهی به جنسیت یا سن ممکن است برای همه از جمله کودکان نیز اتفاق بیافتد. اما زنان بالای 55 سل معمولا بیشترین قربانی‎های این مشکل هستند.
  • نقرس کاذب : نقرس کاذب موجب به وجود آمدن درد و التهاب شدید در زانو و مفاصل دیگر می‎شود.
  • در رفتگی کشکک زانو : ساییدگی، دررفتگی در ناحیه زانو در هنگام راست و خم شدن ان اتفاق می‎افتد.
  • انحراف زانو : این مشکل معمولا به دو شکل پای پرانتزی یا پای ضربدری وجود دارد. این انحرافات در طولانی مدت به درد همیشگی تبدیل خواهند شد.
  • التهاب تاندون : کشکک زانو دارای تاندونی است که به آن تاندونیت پاتلا می‎گویند. در اثر ورد شدن فشار بیش از حد به کشکک زانو اتفاق می‎افتد.
  • آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی : آسیب رباط صلیبی قدامی از شیع‎ترین آسیبهایی است که به درد زانو منتهی می‎شود.
  • بورسیت زانو : بورسیت یا التهاب از دیگر مشکلات زانو است.
  • شکستگی : شکستگی زانو یا کشکک زانو از دردهای بسیار شدید است که می‎تواند در ناحیه زانو رخ دهد. این عارضه معمولا در بیمارانی که به پوکی استخوان دچارند بسیار شایع است به طوری که با یک لغزش ساده یا حرکتی ناگهانی رخ می‎دهد.
  • پارگی مینسینگ : مینسینگ غضروفی لاستیکی است و در اثر چرخش ناگهانی هنگام حمل بارهای سنگین می‎تواند دچار شکستگی شود.
  • اضافه وزن : افرادی که دچار اضافه وزن هستند معمولا در هنگام راه رفتن یا ایستادن درد را به وضوح در زانو خود احساس می‎کنند.

درمان زانو درد با فیزیوتراپی

درمان به موقع زانو درد از رسیدگی‎های مهمی است که باید اتفاق بیافتد. اما برنامه درمانی می‎تواند ب وابستگی به نوع مشکل و علت آن در افراد مختلف متغیر باشد. این روند درمانی ابتدا از تشخیص آغاز خواهد شد. برای تشخیص به موقع نیازاست در صورت تداوم یافتن درد به پزشک متخصص مراجعه شود.

پس از تشخیص صحیح لازم است پزشک مرحله آسیب دیدگی را به درستی شناسایی کند. اینکه درد یا بیماری در چه مرحله و حالتی قرار دارد کاملا در روند درمان تاثیر گذار است. باید کیفیت و اندازه درد را پزشک حتما بسنجد تا برنامه درمانی دقیقی برای فرد تدارک ببیند.

پس از این مرحله برای انتخاب نوع و روش درمان پزشک به سراغ مهم دیگری می‎رود که سنجش تناسب اندام و وزن بیمار است.

در برخ یموارد سطحی به بیمار تنها استراحت مطلق داده می‎شود اما در بسیاری از موارد روش‎ها به صورت ترکیبی به کار گرفته می‎شوند تا بیمار را درمان کنند.

استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن نیز از دیگر روشهایی است که معمولا توسط بیماران به کار گرفته می‎شود. ماساژ ، استفاده از کفش مناسب و مدیریت وزن و بستن زانو از موارد دیگری ست که باید در بیمار اجرا شود.

به جز این روشها که بیشتر به نظر خانگی می‎آمدند فرد می‎تواند طبق دستور پزشک از داروهای خاصی استفاده کند.

طب سوزنی، تزریقات مفصلی، جراحی در مواقع ضروری و فیزیوتراپی استفاده نماید.

فیزیوتراپی درد زانو در تهران

درمان فیزیوتراپی برای درد زانو از درمان‎هایی است که می‎تواند به صورت ترکیبی استفاده یا به تنها به کار گرفته شود اما لازم است بدانید که این روش در درمان درد و تسریع روند بهبودی بسیار عالی است.

همچنین در درمان به روش فیزیوتراپی در غرب تهران درمانهایی به صورت ترکیبی وجود دارند که می‎توان از آنها استفاده کرد.

• استفاده از یخ و گرما : این روش از قدیمی ترین و اصلیترین روش های درمان در فیزیوتراپی زانو تهران است. این عمل باعث کاهش درد شده و جریان خون را بهبود می‎بخشد.
  • درمان دستی فیزیوتراپ
  • لیزر : لیزر کم توان ( لیزر پرتوان زانو در تهران ) از روش‎هایی تسکین دهنده و ضد التهاب است از آن برای تسکین درد استفاده می‎شود. هم چنین در روند بهبودی تاثییر ویژه‎ای دارد.
  • استفاده از تحریک الکتریکی پوستی