فیزیوتراپی آرنج در تهران

4.1/5 - (16 امتیاز)

فیزیوتراپی آرنج در تهران : اگر چه آرنج به نظر می‎رسد که نقش ساده‎ای در انجام فعالیت‎های روزمره داشته باشد اما آرنج شما نقش مهمی از جمله بلند کردن، پرتاب کردن و فعالیت‎های دیگری مثل دست دادن و بغل کردن را بر عهده دارد.

شما قادرید تمام توانایی‎های مهمی با دست خود داشته باشید که تمامی آنها دقیقا مربوط به مفصل آرنج است و لازم است بدانید که مفصل آرنج یک مفصل ساده نیست. آسیب‎های بسیاری وجود دارد تا تمام این توانایی‎ها را از شما بگیرد.

محل شکل گیری آرنج تقاطعی است که سه استخوان دست به یکدیگر میرسند و به وسیله غضروفی‎ کوچک اما حیاتی به یکدیگر متصل می شوند. این غضروف به استخوانها کمک میکند تا به یک دیگر بچسبند اما در عین حال در کنار یکدیگر بلغزند. آنها همچنین قادرند به دلیل وجود این غضروف جلوی ضربات نیز استقامت نشان دهند.

در کنار غضروف بافتهای محکمی به نام رباط این استخوانها را در کنار یکدیگر نگه میدارند و تاندونها عضلات را به آنها متصل میکنند در کل این مجموعه به شما کمک میکند تا در فعالیتهایتان از دستانتان استفاده کنید و در صورت کوچک ترین نقصی در این سازوکار یا هر کدام از این اجزا میتواند مسبب درد یا عدم توانایی در فرد شود.

علل درد آرنج

درد در ناحیه آرنج بسته به نوع مشکل از احساس سوزش در تاندونهای ملتهب گرفته تا احساس درد شدید از شکستگی متفاوت است.

حتی این درد ممکن است به صورت مقطعی اتفاق بیافتد یعنی در زمانهایی خاص و بعد خود به خود حذف شود یا حتی میتواند به صورت مداوم حضور داشته باشد. همچنین علل گوناگونی برای ابتلا به این درد وجود دارد بنابراین مراجعه و ارزیابی پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد.

• اپی کندیلیت داخلی : این مشکل باعث ایجاد ناراحتی در اطراف مفصل میشود با این حال علائم در قسمت داخلی ارنج قرار دارند. و دلیل آن التهاب تاندونهایی است که از قسمت داخلی ارنج منشا میگیرند. از این تاندون ها برای خم کردن و بستن مچ دست و انگشتان استفاده میشود.
  • اپی کندیلیت خارجی : اپی کندیلیت خارجی که بیماری ارنج تنیس بازان نیز نام دارد شایعترین درد در ناحیه ارنج است. این عارضه به التهاب تاندون هایی گفته میشود که در قسمت خارجی ارنج واقع شده است. از این تاندون ها برای باز کردن مچ دست و انگشتان استفاده میشود. افرادی که به این عارضه مبتلا میشوند معمولا تنیس بازان و وزنه برداران، نقاشان و یا حتی لوله کشان هستند که به طور متداوم در حال استفاده از این تاندون ها و عضلات خود هستند.

حتما مطالعه کنید : فیزیوتراپی در تهران

• در رفتگی ارنج
  • رگ به رگ شدن
  • بورسیت
  • آسیب های ورزشی
  • گیر افتادن عصب
  • فشار بیش از حد
  • شکستگی ارنج
  • سندرم تونل کوبیتال : عصبی که از طرف گردن به سمت دست می‎رود اولنا نام دارد در برخی موارد این عصب در ناحیه پشت آرنج تحت فشار قرار می‎گیرد که به این وضعیت تونل کوبیتال گفته می‎شود. این سندرم با درد در ناحیه داخلی آرنج، سوزن سوزن شدن و بی حسی انگشت شست همراه است.

فیزیوتراپی آرنج تهران

علائم بیماری درد آرنج

در صورتی که به مدت چند روز به صورت مداوم درد را در ناحیه آرنج حس میکنید و این درد با استراحت کم در کیفیت تغییری نکرده است باید به پزشک مراجعه کنید. در ادامه علائم دیگری نیز وجود دارد که در کنار احساس درد پیش می‎آیند:

از دست دادن توانایی حمل اشیاء به علت هدم توانایی در کنترل ساعد

تغییر شکل مفصل به دلیل آسیب دیدگی

احساس درد آرنج در زمانهای خاص به خصوص به صورت شبانه

از دست دادن توانایی برای صاف یا خم کردن آرنج و مچ دست

تورم یا کبودی شدید در اطراف آرنج

علائم عفونت من جمله تب بالا قرمزی و گرگرفتگی و گرما

تشخیص درد آرنج معمولا بخ صورت فیزیکی و بالینی میسر می‎شود. یعنی میتوان آن را با ارزیابی پرونده و سابقه پزشکی دریافت اما گاهی نیاز به عکس برداری نیز احساس میشود مثل رادیوگرافی.

درمان درد آرنج با فیزیوتراپی در تهران

روش و نوع در درمان درد آرنج رابطه مستقیمیبا علت ابتلا به آن را دارد. عمده‎تریت این علت‎ها التهاب یا پارگی در بخشهای مختلف آرنج است از جمله عضلات آرنج، تاندونها یا رباط آرنج.

ابتدایی ترین امر در درمان درد آرنج اصلاح نوع فعالیتها می‎باشد. شما باید از انجام فعالیتهایی که باعث تحریک هر قسمتی از ارنج میشوند خودداری کنید. و به آرنجتان استراحت مطلق دهید.

استفاده از یخ از دیگر روشهای شایع در گامهای ابتدایی درمان ارنج میباشد. استفاده از یخ باعث کاهش التهاب جانبی و داخلی در ارنج میشود. همچنین میتواند عملکرد مفصل را بهبود ببخشد.

در زمان ابتلا به درد ارنج نیاز است آن ناحیه را به ارامی ماساژ دهید به طوری که التهاب آن فروکش کند و بعد از آن ورزشهای ملایمی را انجام دهید که از خشک شدن عضلات نیز جلوگیری کند.

بستن ارنج از دیگر روشهای درمان خانگی است که در کنار سایر روشها میتواند به صورت ترکیبی استفاده شود. در این روش علاوه بر گرم نگه داشتن و تحریک گردش خون در آرنج شما حرکت آرنج خود را محدود میکنید تا به آن استراحت دهید.

استفاده از داروهای مسکن و ضد التهابی با تجویز پزشک موثر است. داروها ضد استروئیدی معمولا از شایعترین داروهایی است که پزشکان برای تسکین درد و التهاب ارنج و عضلات و رباط ها تجویز می‎کنند. تزریق اوزون یا پلاسمای غنی از پلاکت برای صدمات وارد شده به آرنج توسط تجویز پزشک صورت میگیرد.

فیزیوتراپی در آرنج

فیزیوتراپی نه تنها یک روش موثر در ترکیب با روشهای دیگر و جراحیاست بلکه به تنهایی در بسیاری از دردهای مربوط به آرنج موثر است تنها نیاز است با مراجعه به متخصص فیزیوتراپ شروع به گرفتن دستور العمل کنید تا تاثیر آن را در کمترین زمان متوجه شوید.

روشهای درمانی در فیزیوتراپی آرنج در تهران به انواع مختلفی تقسیم میشوند.

• ماساژ بافت نرم
  • الکتروتراپی برای تسکین درد ارنج و تقویت ارنج
  • درمان اولتراسوند
  • درمان با لیزر
  • حرکت درمانی ارنج
  • سرما و گرما درمانی
  • اتل بندی
  • تمرینات خاص در درمان فیزیکی با هدف بهبود قدرت و انعطاف پذیری ارنج
  • اصلاح روش انجام فعالیت های روزمره
  • برنامه ریزی مناسب برای بازگشت به فعالیتهای روزانه

هزینه فیزیوتراپی آرنج در تهران

باید بدانید که هزینه فییزیوتراپی یک تعرفه دولتی است که در همه جا یکسان است و به صورت جلسه‎ای محاسبه می‎گردد. تنها عواملی که میتوانند در هزینه آن تغییر ایجاد کنند هزینه ویزیت یا مشاوره اولیه نیاز شما نوع درمان تعداد جلسات درمانی میباشد.